Suomesta on puuttunut alusta kansalaisten, päättäjien sekä yhteiskunnan eri toimijoiden yhteiselle EU-keskustelulle. Eurooppa-foorumi vastaa tähän tarpeeseen, kun on synnytetty kohtaamispaikka keskustella Suomen ja EU:n tulevaisuudesta. Eurooppa-foorumi Turussa on tarvinnut tukea foorumin tapahtumasuunnittelussa ja -tuotannossa, konseptoinnissa, sidosryhmäsuhteissa sekä strategisessa viestinnässä.
Eurofacts tarjosi taustatuen foorumin suunnittelulle. Kun konsepti oli valmis, tarjosimme sidosryhmäsuhteiden, strategisen viestinnän ja tapahtumatuotannon tukipalveluja.
Strateginen viestintä
Eurofacts avusti foorumia strategisessa viestinnässä mm. identifioimalla ajankohtaisia ja kiinnostavia teemoja, avustamalla asiakasta tapahtuman ydinviestien muotoilussa sekä identifioimalla tapahtuman onnistumisen kannalta viestinnän kriittiset yleisöt.
Sidosryhmäsuhteet
Eurofacts on avustanut foorumia tapahtuman sidosryhmäsuhteissa päättäjien, julkishallinnon, elinkeinoelämän ja yritysten suuntaan.
Sidosryhmätilaisuudet
Eurofacts suunnitteli ja järjesti sidosryhmätilaisuuksia Eurooppa-foorumin yhteydessä, foorumin virallisen ohjelman ulkopuolella.
Podcastit
Eurofacts tuotti Eurooppa-foorumiin “Tunnin junassa” -podcasteja, jotka toimivat johdatteluna itse tapahtumaan.
On syntynyt kasvava, kehittyvä, kansainvälistyvä ja kiinnostusta herättävä hybriditapahtuma, joka on vakiinnuttanut asemansa yhteiskunnallisten tapahtumien joukossa Suomessa. Foorumin osallistujamäärä on kasvanut joka vuosi tapahtuman järjestämisestä lähtien.